Blog jest czymś w rodzaju internetowego pamiętnika. Można tam zamieszczać dowolne treści i powoli budować zaplecze. Dobrze wypozycjonowane blogi dają ogromne możliwości oraz pieniądze. Dlatego warto wiedzieć jak założyć bloga i następnie go zmonetyzować. Należy jednak już na samym początku dokładnie określić wszystkie cele, żeby później nie było żadnych niedomówień. Żeby założyć bloga nie potrzeba wcale wiedzy informatycznej, ponieważ prostą stronę można w kilka minut stworzyć w programie WordPress.
Prowadzenie bloga – jak się za to zabrać?
W internecie jest wiele poradników, które dokładnie opisują proces budowy strony, dlatego nawet mało doświadczone oraz początkujące osoby powinny sobie z tym bez większych problemów poradzić. Blog to niezwykle skuteczne narzędzie marketingu, dlatego wiele firm stara się to wykorzystać. Prowadzenie bloga może znacząco poprawić twoje umiejętności pisania. Jest to też dobry sposób, żeby podzielić się z innymi swoją wiedzą lub doświadczeniem. W ten sposób można stworzyć dużą społeczność, dzięki czemu będzie to naprawdę rentowne zajęcie. Przez bloga można zarabiać na wiele sposobów. Przede wszystkim można zamieszczać reklamy lub podpisać współpracę z markami i promować ich usługi oraz produkty. Dobrze można również zarobić na sprzedaży produktów online. Rekomendacje ze stron internetowych są bardzo przydatne, dlatego może być to niezwykle opłacalne przedsięwzięcie. Tworzenie bloga najlepiej zacząć od wyboru ciekawej domeny i zakupu hostingu. Są to niezbędne elementy, bez których niestety nie da się pójść dalej.
Specjalne promocje
Wiele firm przygotowuje specjalne promocje oraz rabaty, dlatego domenę często można kupić za symboliczną złotówkę. WordPress jest najpopularniejszym programem typu CMS do tworzenia niezależnych stron WWW. Konfiguracja tego programu jest bardzo prosta oraz intuicyjna. Blog powinien być jednak ciekawy, dlatego warto wcześniej znaleźć nisze, w których się dobrze czujemy i zacząć pisać na ten temat. Blogi niszowe mają większy potencjał na monetyzację niż blogi personalne. Wynika to z faktu, że grupa docelowa jest bardzo dobrze sprecyzowana. Dodatkowo na blogach niszowych zazwyczaj można znaleźć linki partnerskie oraz właściwie dobrane reklamy. Uzyskanie statusu eksperta w danej dziedzinie znacząco ułatwi prowadzenie bloga. Najlepiej jest wybrać taką tematykę, która nas interesuje, ponieważ w innym wypadku pisanie treści na stronę może być czasochłonne i męczące. Kluczowy jest również wybór platformy do zarządzania treścią, ale na początek WordPress powinien być wystarczający.