warsztaty-sukcesu.pl

Kolejna witryna oparta na WordPressie

inbound marketing
Lifestyle

Czym jest inbound marketing?

Należy mieć świadomość, że pojęcie inbound marketing powstało sześć lat temu w Stanach Zjednoczonych. Jest to obecnie najbardziej popularny termin w marketingu.

Czym dokładnie jest inbound marketing?

W najprostszym możliwym ujęciu jest to tzw. aktywny marketing przychodzący. Celem omawianej strategii jest pozyskiwanie klientów w taki sposób, by oni sami chcieli korzystać z usług danego przedsiębiorstwa. Jest to zatem przeciwieństwo tradycyjnej reklamy skupiającej się m.in. na nachalnym nakłanianiu do zakupu czy agresywnej formie przekazu.

W jaki sposób należy nawiązać relacje z klientem?

W zdecydowanej większości przypadków przedsiębiorcy zamieszczają artykuły na blogach, wykorzystują portale społecznościowe, stosują optymalizację pod kątem wyszukiwarek, by potencjalni klienci mogli trafić na interesujący przekaz reklamowy. Warto wiedzieć, że dzięki wspomnianym zabiegom potencjalni klienci sami znajdą informacje o danej marce, poznają jej przekaz marketingowy. Ponadto będą budowali w sobie chęć zakupu. Mogą wtedy zwrócić się do firmy z własnej inicjatywy.

Przedsiębiorstwo powinno w pierwszej kolejności dowiedzieć się, jakich tematów szukają klienci na stronach internetowych. Bardzo pomocne w tym aspekcie mogą okazać się narzędzia Google. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że przy ich pomocy możliwe będzie sprawdzenie zainteresowania ludzi określonym słowem kluczowym. Wspomniany fakt ma istotny wpływ na budowanie ruchu na stronie internetowej. Ponadto bardzo dużo cennych informacji można znaleźć także na forach internetowych.

Inbound marketing a tradycyjny marketing

Inbound marketing przede wszystkim gwarantuje zdecydowanie większą efektywność w porównaniu do tradycyjnych działań marketingowych. Można mieć pewność, że klient chętniej dokona zakupu, ponieważ sam poszukuje potrzebnych informacji.

Ponadto dzięki bardzo pozytywnym relacjom z klientami, którzy nie będą nachalnie atakowani, istnieją ogromne szanse, że po opuszczeniu strony internetowej, wystawią pozytywną opinię.

Należy mieć świadomość, że inbound marketing proponuje najskuteczniejsze działania ze wszystkich strategii marketingowych. Firmy mogą spojrzeć na potencjalnych klientów w zupełnie inny sposób. Jak wiadomo, osoba zainteresowana przekona się do danej marki zdecydowanie bardziej, znajdując na jej stronie internetowej ciekawy artykuł, niż widząc agresywną reklamę.

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że zasadami, którymi kieruje się omawiana strategia, są rozpoznanie i uwzględnienie potrzeb użytkowników. Kolejnym etapem będzie spełnienie ich oczekiwań poprzez dostarczenie wartościowych treści.

Przeczytaj więcej na twoja-domena.pl